woensdag 30 maart 2011

ik en mijn mama


mijn mamma en ik
wij zijn verbonden
onafscheidelijk verbonden

eerst in die warme plek in haar buik
waarin ik zwom, de wand ervan beklom
ook door dat glibberige ding, streng
waardoor ik eten kreeg

nu is die streng kapot geknipt
door papa, met een schaar
dat vond ik wel wat raar
maar nu hap ik lucht en drink
bij mama mijn buikje dik en rond

mama en ik zijn vriendjes
ja, door dik en dun
- wat mamma dan weer opruimt
en papa soms ook -
onafscheidelijk

ps: heb jij ook zo'n lieve mama? laat het me dan weten!

pps: is het nou mamma of mama?

5 opmerkingen:

  1. Hee lieve Christianne,
    Ik heb ook zo'n lieve mamma, hoor. Gelukkig wel! Ik denk, ook al kan ik nog niet zo heel veel denken op mijn leeftijdje en jij ook niet - maar dat moet je dan maar even van mij aannemen - dat wij heel dankbaar moeten zijn met onze mamma's!
    Nou je hebt inmiddels wel gelezen dat ik dus ook vind dat mamma met twee emmen is, dat staat en klinkt veel liever. Maar ja, dat is weer subjectief. Wat dat betekent moet je maar aan je pappa vragen. Inderdaad ook dat met twee pees. Groetjes en kusje van Anneniek.
    ps. zien we je snel weer ... ik hoop het wel, maar dan moeten onze ouders ook wel meewerken. doeeeggg

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi lieve Anneniek,

    Wat leuk dat jij een berichtje op mijn wepzijt zet! Jij hebt dus ook een lieve mamma? Dat is mooi, dan hebben we samen twee lieve mamma's.
    Ok, dan schrijf ik mamma voortaan met twee emmen. Jij kan al lope he, ikke nog niet. En ik word ook nog verschoont. Hoe zit dat met jou?
    Trouwens, ik heb nog geen tantjes om mijn moeder heel lief te bijten, jij wel?
    Hopelijk tot gauw!
    PS: heeft jouw papppa of jouw mammma jouw geholpen met het schrijven van jou berichtje?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey "ianne",

    Mijn pappa helpt mij, net als bij jou, geloof ik. Ik heb nog wel een beetje moeite met jouw naam hoor. Dat is zo lang voor mij, het eind lukt mij wel, dat lijkt ook een beetje op mijn naam. De rest ben ik nog hard op aan het oefenen, als mijn pappa of mamma het mij voorzegt. Ik vind het wel leuk en knap dat jij zo snel al weer reageert. Nou ik ga nu weer met mijn pop spelen hoor, die moet nu gaan slaape.
    Een leuke dag verder en tot horens, je Schoonhoofse vriendinnetje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi "eniek",

    Jouw naam is ook niet mals! Moet je kijken: ik kan nog helemaal niet praten, en zelfs dan vind ik je naam al moeilijk genoeg!
    Pappa en mamma helpen jou dus door voor te zeggen? Mmm... ik geloof dat mijn pappa laatst heel boos was, omdat ze op school ook zaten voor te zeggen. Hoe zit dat dan? Mag je wel of niet voorzeggen?
    Hoe heet jouw pop? Ik hep nog geen pop, alleen maar knuffeltjes, maar die vin ik al wel heel leuk. Zoals Varkentje bijvoorbeeld. Maar daarover een andere keer, want het is al wel heel laat voor mij. In werkelijkheid lig ik nu ook soet te zlapen.
    Doooeeeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Christianne,

    Ik heb jou nog nooit gezien en jij mij ook niet. Mijn mama ging even op jouw website kijken. Mijn pappa en mamma kennen jouw pappa en mamma wel. Mijn pappa zegt dat jouw pappa ook zijn pappa is. Snap jij dat? Ik niet hoor. Van mamma moet ik zeggen dat je een heel lief meisje bent. Ze vindt je rode haren heel mooi. Ik heb ook een beetje rood haar. Jij hebt een hele mooie foto van jou met je mamma. Ik heb ook een lieve pappa en mamma. Ze geven mij altijd heel veel kusjes en moeten veel om mij lachen. Dan zeggen ze altijd dat ik hun liefste kindje ben. Leuk hè?

    Kusje,
    Rhodé

    BeantwoordenVerwijderen