woensdag 30 maart 2011

ik heb het licht gevangen


vandaag heb ik het licht gevangen
nou ja, dat kan natuurlijk niet
het licht is niet te vangen
maar voor eventjes
scheen het
of ik het wel gevangen had

zo heb je van die momentjes in het leven
waarop het schijnt
het even licht schijnt
dat alles is zoals het wezen moet
zoals het alles wezen moet

ik neem het leven
niet te licht
anders zweef ik weg
maar ook niet te zwaar
anders vertil ik mij
dus volg ik de weg van icarus

ik ben nog klein
wat heb ik in te brengen?
niets immers
nou ja, niets? dat is te veel gezegd
iets meer: weinig, ja weinig
is wat ik wel brengen kan

zo hoop ik een weinig licht
- nu een beetje, straks wel meer -
te brengen in het leven
van ieder die ik ontmoeten zal
ja, ieder die mij ontmoeten zal.


ps: papa heeft mij een beetje geholpen bij dit gedichtje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten